12.08.2014 року Управлінням Держземагентства у м.Дніпропетровську Дніпропетровської області було проведено телефонну Гарячу лінію, на яку надійшла велика кількість звернень громадян з актуальних на сьогодні питань.
Ось лише декілька питань, із якими звертались на телефонну Гарячу лінію.
Звернення гр. Кісель Ю.І.: Маю у власності 55/100 у домоволодінні. Виникла необхідність виділити частину земельної ділянки, яку приватизовано в 2012 році у спільну сумісну власність. Як можна поділити земельну ділянку?
Відповідь: Перш за все, необхідно зазначити, що підставою для поділу земельної ділянки є засвідчена нотаріально заява власника (власників) земельної ділянки та розроблена землевпорядною організацією технічна документація на поділ земельної ділянки. Треба розуміти, що якщо власників земельної ділянки декілька, то нотаріальна заява на поділ земельної ділянки має бути підписана усіма співвласниками.
Формування земельних ділянок шляхом поділу раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності без зміни їх цільового призначення здійснюється за технічною документацією із землеустрою щодо поділу земельних ділянок (791 Земельного кодексу України).
Документація із землеустрою розробляється за замовленням громадян суб’єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Маємо зауважити, що право обрати який саме суб’єкт господарювання, що є виконавцем робіт із землеустрою згідно із законом, буде виконувати роботи із землеустрою, належить лише Вам, як замовнику.
Згідно до норм Закону України «Про Державний земельний кадастр» та Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 року № 1051, Управління здійснює державну реєстрацію земельних ділянок протягом чотирнадцяти днів з дня реєстрації заяви.
Звернення гр. Степури Г.М.: Маю право власності на земельну ділянку. Державний акт на право власності на земельну ділянку від 2011 року, втрачено. Прошу повідомити як отримати правовстановлюючий документ на мою земельну ділянку?
Відповідь: Відповідно до чинного законодавства України державні акти та дублікати державних актів не видаються, але пунктом 48 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 року № 868, передбачено проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно, реєстрація якого проведена до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на момент його виникнення, у зв’язку із втратою, пошкодженням чи зіпсуванням державного акта на право власності на земельну ділянку.
Для цього заявник подає органові державної реєстрації прав:
За результати розгляду заяви та документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав, державний реєстратор органу державної реєстрації прав (в межах міста Дніпропетровська - Відділ державної реєстрації прав на нерухоме майно реєстраційної служби Дніпропетровського міського управління юстиції у Дніпропетровській області, адреса: вул. Комсомольська, буд. 56, м. Дніпропетровськ) проводить державну реєстрацію права власності з видачею свідоцтва на заміну втраченого, пошкодженого чи зіпсованого документа. У свідоцтві зазначається серія, номер, назва, дата видачі та суб’єкт, який здійснив видачу втраченого, пошкодженого чи зіпсованого документа.